27-09-2012

NIEUW: Triumph Street Triple en Street triple R

NIEUW: Triumph Street Triple en Street triple R

Vandaag onthulde Triumph de vernieuwde versies van de Street Triple en de Street Triple R tijdens de Itermot in Keulen!

STREET TRIPLE
Voor 2013 is de Street Triple geheel vernieuwd en helemaal opnieuw ontworpen om een
​​nog meer opwindende motorrit aan te bieden. Hoogtepunt van alle veranderingen is een geheel nieuw frame. Het nieuwe frame is niet alleen robuust en ijzersterk , het is ook het meest geavanceerde design ooit. Ontworpen om rijdynamiek, wendbaarheid en rijplezier te optimaliseren, is het ontwerp vooral veel lichter door minder onderdelen en minder lassen in het frame.

Een ereplaats in dat nieuwe lichtgewicht frame is ingeruimd voor de nieuwe uitlaat onder het blok. Dit zorgt niet alleen voor een compleet nieuw uiterlijk, maar biedt ook een belangrijke bijdrage aan de locatie van het zwaartepunt en het gewicht van de uitlaat. Het slimme ontwerp en de geoptimaliseerde massacentralisatie gaven de Triumph-ingenieurs tevens de mogelijkheid om de geometrie aan te passen, waardoor de balhoofdhoek tot 24,1 graden verkleind kon worden en de naloop juist met 0,5 mm groeide tot 99,6 mm. In dit totaalpakket staat dat garant voor vlijmscherpe, dynamische rijeigenschappen in een vertrouwenwekkend geheel. Dit alles met een gewicht van slechts 183 kilo rijklaar met volle tank, een substantiële besparing van maar liefst 6 kilo ten opzichte van het vorige model!

De fantastische stuureigenschappen van de Street Triple worden aangevuld door een 41 mm KYB upside-down voorvork. Remkracht wordt vertrouwenwekkend geleverd door dubbele, 310mm, zwevende remschijven aan de voorzijde, met Nissin tweezuiger-remklauwen. Extra veiligheid is verkrijgbaar in de vorm van het optionele ABS, dat indien gewenst volledig uitschakelbaar is, waardoor de berijder zelf kan kiezen voor de beste setup in alle omstandigheden.

Het hart van de Street Triple blijft de vloeistofgekoelde, 675cc driecilindermotor met 12 kleppen. In combinatie met de close ratio zesversnellingsbak is de 106 PK bij 11.850 toeren goed voor volop drive waar dat nodig is, verder geholpen door maar liefst  68Nm aan koppel, mooi uitgesmeerd over de zeer lineaire koppelkromme. Het blok is afgestemd op ongelooflijk sterke prestaties in lage toeren en het middengebied, en levert een opwindende rit voor motorrijders van alle leeftijden en ervaringsniveaus.

Ondanks de positionering als het instapmodel in het Triumph Roadster-gamma, wordt de nieuwe Street Triple geleverd met een hoog uitrustingsniveau. Standaard is de motor dan ook voorzien van een startonderbreker, terwijl als accessoire extra zekerheid kan worden toegevoegd met het Triumph D-slot, dat perfect kan worden opgeborgen onder het zadel. Het uitgebreide, digitale LCD dashboard is uitgerust met een ingebouwde laptimer, programmeerbare schakellichten, brandstofmeter, klok en versnellingsindicator, evenals een grote toerenteller en digitale snelheidsmeter. Het kan, wanneer het optionele Triumph Tyre Pressure Monitoring System is gemonteerd, ook de bandenspanning weergeven aan zowel voor-als achterzijde.

Er zijn in 2013 drie metallic kleuropties beschikbaar voor de nieuwe Street Triple: Phantom Black, Crystal White en het opvallende Caribbean Blue.

STREET TRIPLE R
Geroemd om zijn lichte en intuïtieve besturing, tilt de 2013 Street Triple R motorrijden naar een heel nieuw niveau. De 41mm upside down voorvork is volledig instelbaar qua preload en uitgaande demping, zodat de ervaren berijders de vrijheid hebben om de motorfiets aan te passen aan hun specifieke behoeften. De schokdemper aan de achterzijde is van een al even hoge kwaliteit en heeft ook verstelbare veervoorspanning en uitgaande demping. Optioneel is het schakelbare state-of-the-art Triumph-ABS beschikbaar, waarbij de rijder gemakkelijk kan schakelen om de gewenste methode te selecteren, waarmee de twee 310mm zwevende remschijven en krachtige, vierzuiger, radiale Nissin remklauwen ingezet moeten worden. Als geheel biedt het rempakket zo een setup die gemakkelijk kan worden ingesteld om op het circuit of juist op de weg te rijden, terwijl op het moment dat het nodig is de veiligheid van de ongelooflijke remkracht altijd voorhanden is. Een aangepaste geometrie van 23,4 graden balhoofdhoek met een naloop van 95 mm maakt het plaatje compleet.

Visueel is de “R” herkenbaar door een rood subframe, rode pinstripes op de wielen, rode details op de radiatorbeugel en een opvallend R logo.

Er zijn in 2013 drie metallic kleuropties beschikbaar voor de nieuwe Street Triple: Phantom Black, Crystal White en Matt Graphite.

ACCESSOIRES EN GARANTIE
Met het ruime assortiment aan originele Triumph accessoires hebben eigenaren de mogelijkheid om hun motorfiets geheel naar eigen smaak en wensen te personaliseren. In kleur gespoten flyscreens, belly-pan onderkuipen en zadelkappen geven de fiets een meer sportieve en agressieve look, terwijl Arrow Special Parts een lichtgewicht slip-on uitlaatdemper levert voor betere prestaties en een lager gewicht. Andere opvallende accessoires zijn stijlvolle bar-end spiegels, CNC gefreesd koppeling- en rem hendels en een 'plug and play' quick shifter die in een paar minuten op de Street Triple kan worden gemonteerd.

Informatie over de prijzen zal eind oktober 2012 bekend gemaakt worden, waarna de eerst de Street Triple R vanaf december 2012 bij de Triumph dealers beschikbaar zal zijn voor een proefrit. De Street Triple volgt in januari.

Zoals bij alle Triumph motorfietsen, bieden de nieuwe Street Triple en Street Triple R de zekerheid van een volle 2 jaar fabrieksgarantie, ongeacht het aantal kilometers.

Meer informatie? Bezoek de Street Triple Website!

 

Meer nieuws

Deel deze pagina op:

Bel 03 321 30 01