22-06-2012

Triumph onthult Trophy op Tridays

Met de introductie van de geheel nieuwe Triumph Trophy betreden we de wereld van de groottoeristen. De Trophy is binnen 18 maanden het derde geheel nieuwe model dat wij uit onze fabriek in Hinckley laten rollen. Hiermee laten wij zien dat wij voortdurend investeren in design, technologie en engineering. De geheel nieuwe Trophy is uitgerust met een scala aan technologische hoogstandjes, waarvan een zeer groot deel tot de standaarduitrusting behoort.

In het hart van de Trophy huist hetzelfde karakteristieke driecilinder motorblok dat ontwikkeld werd voor de winnaar van bijna alle vergelijkingstesten, de Tiger Explorer. De cardan-aangedreven, 1215cc ‘triple’ levert een indrukwekkende 134pk bij 8900 toeren, terwijl 120 Nm koppel bij 6450 tpm moeiteloos enorme trekkracht levert wanneer dat nodig is.

Een uitgebreid test-en ontwikkelingsprogramma heeft het frame geperfectioneerd, om zo hoogwaardig toercomfort te bieden terwijl de rijder steeds maximaal gevoel blijft houden met het asfalt. Het gebruik van ride-by-wire-technologie faciliteert zowel traction control en cruise control, als het optimaliseren van het rendement van het motorblok en het brandstofverbruik. Er zijn daarnaast veel inspanningen gedaan om met de aerodynamisch geoptimaliseerde stroomlijn maximale bescherming tegen weer en wind te bieden.

Er komen tegelijkertijd twee modellen beschikbaar: de Trophy en de Trophy SE. Beide modellen kunnen worden gekozen in Pacific Blue of Lunar Silver kleurstelling. Ook zijn beide modellen standaard uitgerust met positionele koplampaanpassing, middenbok, zithoogteverstelling voor de bestuurder, afsluitbaar kuipcompartiment met 12V stopcontact, een 26 liter brandstoftank en Triumph's unieke Dynamic Lugage System (TDLS).

De Trophy SE vertegenwoordigt het topsegment en biedt onderdak aan een krachtig, geïntegreerd audio-systeem met Bluetooth-technologie, USB-input en iPod / mp3-speler compatibiliteit. De SE is verder voorzien van extra instelbare elektronische vering van WP, die wordt bediend via een ergonomisch ontworpen “cube”-schakelaar. Berijders kunnen hiermee naar eigen voorkeur kiezen uit de demping-instelling Sport, Normal of Comfort, gecombineerd met de belading van de motor: Solo, Solo plus bagage of passagier.

De Trophy is ontwikkeld met ruime 16.000 km service-intervallen, waarbij groot onderhoud zelfs pas bij 32.000 kilometer noodzakelijk is.

De nieuwe Trophy heeft zijn eerste publieke optreden tijdens de Triumph Tridays in Neukirchen gehad, en zal nog eens te zien zijn tijdens het Triumph Live-evenement in Mallory Park, Leicestershire van 31 augustus tot 2 september 2012.

De rijdende kennismaking van de pers met de Trophy en de Trophy SE gaat dan begin september plaatsvinden, waarna de eerste motorfietsen in november 2012 bij de dealers zullen arriveren. De prijs zal begin september bekend gemaakt worden.

Wij horen graag wat jullie van de Triumph Trophy vinden, plaats daarom je reactie op onze Facebook pagina, klik hier

Meer nieuws

Deel deze pagina op:

Bel 03 321 30 01